Skapa bra landningssidor på ditt pressrum

13 augusti, 2019 Av av webmaster

Allt fler företag använder sig av pressrum. Det är en sida hos företagets hemsida där allt som pressen behöver finns samlat. Det är en utmärkt plats för att skapa content som även fungerar som marknadsföring. Nyheterna kan i sig fungera ungefär som en blogg med bloggposter. Nya produkter, nya tjänster eller nya händelser inom företaget kan användas för att skapa länkar till landningssidor i pressrummet.

Call to action

Alla produkter och tjänster bör ha en målgrupp, personer som på något sätt kan få ut något av värde från produkten eller tjänsten. Det är denna målgrupp som behöver attraheras till en landningssida. Ett pressrum ska innehålla information som är intressant för pressen, det vill säga journalister som är nyfikna om ditt företag och eventuellt om de nya tjänsterna eller produkterna. Med hjälp av det du skriver i ditt pressrum kan du göra det lättare för pressen samtidigt som du även får möjlighet att dra nytta av publiciteten. Det är till exempel en mycket god idé att ha med en call to action i nyheterna, oavsett om pressen kommer att använda just denna information. Det är trots allt sannolikt att en person som läser om din nya produkt eller tjänst kommer att söka upp ditt företag. Genom att ha en landningssida för dessa personer kan du öka konverteringen. Läs mer här https://news.cision.com/se/webbstream-stockholm-ab